Δημοσίευση 22/02/18, 19:36

#1

6 πράγματα που δείχνουν πόσο έμπειρος είσαι

Η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι μια διαδικασία δια βίου μάθησης. Σε κάθε βόλτα φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας και γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Εσύ πόσο έμπειρος νιώθεις;

Η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι μια απαιτητική δραστηριότητα. Η εκμάθηση των δεξιοτήτων πρέπει να γίνεται σταδιακά και με τρόπο που ο αναβάτης να είναι ασφαλής και να απολαμβάνει τη διαδικασία. Παρακάτω είναι μια λίστα από δεξιότητες που δείχνουν ότι είσαι έμπειρος αναβάτης και μπορείς να χειριστείς αποτελεσματικά τη μοτοσυκλέτα σου. Μπορεί μερικά να σου φαίνονται απλά, αλλά είναι εξίσου σημαντικά.

Έλεγχος του συμπλέκτη [Αν έχεις] 8-|

Χωρίς το σωστό έλεγχο στην απελευθέρωση του συμπλέκτη, η οδήγηση γίνεται δυσκολότερη από όσο πρέπει. Το σημαντικό είναι να βρεις το σημείο που απομονώνει ο συμπλέκτης, ώστε να κάνεις ομαλές εκκινήσεις και αλλαγές σχέσεων. Σίγουρα δεν θέλεις να σου σβήσει την ώρα που κάνεις αναστροφή ή έναν πολύ κοφτό ελιγμό ανάμεσα σε αυτοκίνητα. Το σημείο απομόνωσης μπορεί να είναι διαφορετικό σε κάθε μοτοσυκλέτα γι αυτό πρέπει να προσαρμόζεσαι στο εκάστοτε μοντέλο.

Έλεγχος του γκαζιού

Το πιο συχνό λάθος είναι το απότομο άνοιγμα στο γκάζι στην εκκίνηση. Έπειτα έρχεται το φαινόμενο της σαμπάνιας, που εκτοξεύεσαι μπροστά λες και είσαι ο φελλός μπουκαλιού. Πολλές φορές με άσχημη κατάληξη. Όλα είναι στο χέρι σου και εξαρτώνται από το πόσο απότομα στρίβεις το δεξί γκριπ. Η σωστή διαχείριση στο γκάζι, θα σου δώσει εκκινήσεις χωρίς εξάρσεις και θα εξασφαλίσει ομαλό πέρασμα χωρίς ξεσπάσματα την ώρα που στρίβεις.

Έλεγχος του φρένου

Μια από τις πιο βασικές αιτίες συγκρούσεων, είναι η κακή τεχνική φρεναρίσματος των αναβατών. Είτε εφαρμόζουν υποτονική πίεση στο εμπρός φρένο και χρησιμοποιούν υπερβολικά το πίσω, είτε πατούν απότομα τη μανέτα, κλειδώνοντας το μπροστινό φρένο. Αν και το ABS στις καινούργιες μοτοσυκλέτες έχει μειώσει το φόβο μπλοκαρίσματος του εμπρός τροχού, πολλοί αναβάτες δεν έχουν αντίληψη της δυναμικής που εμπλέκεται στην διαδικασία της πέδησης. Καθώς φρενάρεις, το κέντρο βάρους μετατοπίζεται προς τα εμπρός, πιέζοντας το μπροστινό ελαστικό στο δρόμο και αυξάνοντας την ισχύ του φρεναρίσματος. Ένας έμπειρος αναβάτης δημιουργεί πίεση σε όλη τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Αν προσπαθήσεις να εφαρμόσεις άμεσα όλη την ισχύ πέδησης, ο τροχός θα γλιστρήσει και το ABS, εφόσον υπάρχει, θα ενεργοποιηθεί.

Έλεγχος στα κατεβάσματα

Την ώρα που εισέρχεσαι σε μια στριφτερή διαδρομή και θέλεις να κατεβάσεις, φέρνοντας τον κινητήρα σου στη σωστή κλίμακα στροφών, το τελευταίο πράγμα που θέλεις να σου συμβεί στην είσοδο, είναι να αναστατώσεις το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας με μια κακή αλλαγή ταχύτητας. Το μυστικό βρίσκεται στο ομαλό κατέβασμα με τη σωστή χρήση του συμπλέκτη. Πρέπει να ταιριάξεις την αύξηση των στροφών του κινητήρα, με την χαμηλότερη σχέση του σασμάν. Η απότομη απομόνωση θα οδηγήσει σε αναπήδηση του πίσω τροχού. Γι `αυτό η απελευθέρωση του συμπλέκτη είναι τόσο σημαντική.

Συνεχής επαγρύπνηση

Οι μοτοσικλέτες είναι πιο ευάλωτες σε σύγκριση με τα άλλα οχήματα στο δρόμο. Επιπλέον, λόγω του μικρού μεγέθους τους, είναι ουσιαστικά αόρατες σε άλλους χρήστες του δρόμου. Ακόμα κι αν δεν είσαι αόρατος, πρέπει να οδηγείς σαν να είσαι, γιατί οι συνέπειες μιας σύγκρουσης είναι πολύ μεγάλες. Η επίγνωση της κατάστασης σημαίνει ότι ο αναβάτης σαρώνει συνεχώς τον δρόμο μπροστά, αναζητώντας πιθανούς κινδύνους. Αυτοί μπορεί να προέλθουν από άλλους χρήστες του δρόμου, αντικείμενα ή ζώα ή άτομα που θα μπορούσαν να εισέλθουν απροσδόκητα στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και ο ίδιος ο δρόμος. Η οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση.

Επιλογή σωστής γραμμής

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη γραμμών στις στροφές, όμως η πιο συνηθισμένη είναι η λεγόμενη αγωνιστική γραμμή. Ξεκινάς ανοιχτά στην είσοδο, κόβεις σφιχτά στην κορυφή και ανοίγεσαι σταδιακά στην έξοδο. Αυτή η τεχνική είναι καλή θα στροφές σταθερής ακτίνας, τι γίνεται όμως σε διαφορετική περίπτωση; Το αργό κόψιμο στην κορυφή της στροφής δίνει τη δυνατότητα στη μοτοσυκλέτα να διατηρήσει ανοιχτή τροχιά, κλίνοντας την μόνο στο τέλος της και είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στις στροφές μειούμενης ακτίνας. Το γρήγορο κόψιμο θεωρητικά είναι λάθος επειδή στέλνει τη μοτοσυκλέτα σε ανοιχτή τροχιά στο τέλος της στροφής, ενδεχομένως εκεί που τελειώνει η λωρίδα. Ωστόσο αυτή η τεχνική βρίσκει εφαρμογή σε στροφές που στη μέση του φαρδαίνουν και έπειτα επιστρέφουν στην προηγούμενη ακτίνα. Η επιλογή σωστής γραμμής δεν αφορά μόνο τις στροφές αλλά και τις ευθείες και περιλαμβάνει τη διαδρομή μακριά από προβλήματα, όπως λακκούβες, βαμμένες γραμμές ή φρεάτια και άλλες κακοτοπιές. Πηγη mototriti
KΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΦΙΛΟΣΟΦΑ!!