Όνομα:
Νίκος
Μοτοσυκλέτα:
KTM ADVENTURE 640
Τοποθεσία: Ηράκλειο
Δημοσιεύσεις: 603
Εγγραφή:
14/06/11, 12:57
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
advnick έγραψε:Markas έγραψε:Γιάννη, δε συμφωνώ μαζί σου.
1. Τα συγκεκριμένα μαθήματα που κάναμε καταρχάς απευθύνονταν σε άτομα που είχαν το δίπλωμα. Δεν ήταν μαθήματα οδήγησης αλλά μαθήματα ασφαλούς οδήγησης. Δε ξέρω τι μαθήματα κάνουν σε νέους χωρίς δίπλωμα. Πιθανότατα μόνο θεωρητικά.
2. Την πρώτη μέρα υπήρξαν κανονικά μαθήματα θεωρίας. Εκεί υπήρχε ο εξοπλισμός.
3. Τη δεύτερη μέρη υπήρξε μία βόλτα. Τα συγκεκριμένα μαθήματα δεν ήταν αγωνιστικής οδήγησης όπου θα επιλέγαμε τη βέλτιστη γραμμή ή θα πηγαίναμε τη μηχανή στο όριο. Ήταν μαθήματα που απευθύνονται στο μέσο οδηγό που θα οδηγήσει στον δρόμο. Δε κάναμε περιττούς ελιγμούς εκμάθησης, εκμάθηση τεχνικών φρεναρίσματος κτλ στο δρόμο. Απλά κάναμε βόλτα όπως θα πηγαίναμε με τη παρέα μας κονβόι 3 μηχανές ενώ ο εκπαιδευτής οδηγούσε στη μέση και παρατηρούσε τη πορεία μας. Ανάλογα με το τι έβλεπε, όταν κάναμε στάση, μας έλεγε και τις ανάλογες παρατηρήσεις. Εκεί επί τόπου γινόντουσαν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις.
4. Η άσκηση πορείας στη στροφή προέκυψε ύστερα από ερώτηση του ενδιαφερόμενου. Η μία πορεία είναι αυτή που επιλέγει ο ίδιος στη φυσιολογική του οδήγηση. Η άλλη αυτή που του πρότεινε ο εκπαιδευτής. Και στις δύο πορείες, στόχος ήταν να δει πότε βλέπει καλύτερα τον πιθανό επερχόμενο κίνδυνο και ήταν σε ταχύτητες βόλτας και πάντα εντός λουρίδας. Καμία απολύτως σχέση με οδήγηση στα όρια, καμία απολύτως σχέση με τεχνικές του πως παίρνουμε πιο γρήγορα τη στροφή.
5. Αυτή τη στιγμή για το κράτος υπάρχει μόνο το δίπλωμα οδήγησης και οι εξετάσεις που συνεπάγονται αυτό. Τίποτε άλλο (διόρθωσέ με αν κάνω λάθος).
6. Εδώ θα διατυπώσω μία προσωπική άποψη (τα παραπάνω ήταν γεγονότα): Μαθήματα οδήγησης σε πίστα σίγουρα θα ωφελήσουν κάποιο άτομο που θέλει να πειραματιστεί με τα προσωπικά του όρια και να τα επεκτείνει. Φοβάμαι όμως πως πολύς κόσμος πάει να εφαρμόσει τα παραπάνω μαθήματα στο δημόσιο δρόμο με αποτέλεσμα να υπάρξουν ατυχήματα μια και οι συνθήκες έξω ποικίλουν. Αντιθέτως, τα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης μπαίνουν και αναλύουν καλές συμπεριφορές στην άσφαλτο, πράγματα που ένας καλός οδηγός (καλός, όχι γρήγορος) τα κάνει έτσι και αλλιώς χωρίς να το συνειδητοποιεί.
Εμείς που πηγαίνουμε βόλτες παρέα, ουσιαστικά κάνουμε μαθήματα ασφαλούς οδήγησης μιας και ο ένας λέει στον άλλο τα όποια λάθη είδε μαζί με πειράγματα κτλ. Ανταλλάσσουμε απόψεις για θέματα λάστιχων, εξοπλισμού ασφαλείας, τι μας έτυχε τη μία ή την άλλη φορά, τα γνωστά. Εδώ έρχεται η Μοτοθέσις να στείλει να κάνει αυτή τη δουλειά άτομο που έχει περάσει κάποια σχολεία στο εξωτερικό ή το εσωτερικό και πιθανόν να ξέρει και μερικά πράγματα παραπάνω.
Νικο, επειδη εχω κανει τα μαθηματα ασφαλους οδηγησης το 2004 και το 2005 με το CALIFORNIA SUPERBIKES SCHOOL, σε πιστα (Μεγαρα και Σερρες) δεν μας μαθαιναν να οδηγουμε γρηγορα (αγωνιστικη οδηγηση) αλλα πως να οδηγουμε με ασφαλεια,τι γραμμες εχουμε στο δρομο, πως φρεναρουμε και που κοιταμε οταν στριβουμε και γιατι κοιταμε εκει. Απλα υπαρχει πολυ περισσοτερη ασφαλεια σε περιπτωση πτωσης και χωρις να κινδυνευεις να σου ερθει απο απεναντι το οποιοδηποτε αυτοκινητο. Για να καταλαβεις λιγο τι εννοω, μας εξηγησαν με θεωρια και μετα σστη πραξη, τι ειναι αυτο το "περιφημο" γυροσκοπικο φαινομενο (ετσι στριβουν ολες οι μοτοσυκλετες), ποτε φρεναρουμε πριν τη στροφη,που φρεναρουμε πριν τη στροφη και γιατι φρεναρουμε εκει και οχι πιο πριν ή πιο μετα. Ποτε ανοιγουμε το γκαζι για να στριψουμε και τελος παντων οτι εχει σχεση με το γκαζι μεσα στη στροφη. Αυτα και αλλα πολλα που θελουν πολλες ωρες αναλυση, σε βοηθουν να πηγαινεις ασφαλεστερα και οχι κατ`αναγκη γρηγορα (αγωνιστικα). Αν θελεις μπορω οποτε νομιζεις να στα εξηγησω με αναλυση, χωρις να το παιζω δασκαλος ή ξερόλας.